Q&A chatbot je virtuální asistent, který umí zodpovědět nejčastější dotazy od zákazníků (chatujících). Chatbot je naučený na různá témata, kdy každé téma obsahuje možné příklady (varianty), jak se na něj mohou chatující zeptat. Například jak postupovat v případě reklamace, vrácení, výměny, a podobně.

Po natrénování, v případě že chatbot v textu dotazu toto téma identifikuje, automaticky dotaz sám odpoví.

Pokud odpověď nezná (nespadá do naučených témat) předá komunikaci na operátora chatu.

Aktivace Q&A chatbota

Pro aktivaci Chatbot pluginu je potřeba mít nastavený v SupportBoxu Live chat (návod pro přidání live chatu najdete ZDE). Pokud ho již máte nastavený, pokračujte prosím do Nastavení chatů přes ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace. 

Pokračujte na záložku Chatbot.

Na této kartě, v sekci Dostupní Chatboti, najděte Q&A bot klikněte na tlačítko Instalovat.

Následně plugin najdete mezi Nainstalovanými Chatboty. Kliknutím na tlačítko Nastavení se dostanete do nastavení chatbota. 

Zde je možné kliknutím na tlačítko Přidat témata (oblast dotazu) začít chatbota plnit daty.

Před samotným plněním daty je potřeba si nejprve promyslet, jaké oblasti nejčastějších dotazů (témata) by měl chatbot umět zodpovědět. Doporučujeme podívat se do vašich FAQs, nebo se zeptat operátorů chatu, jaké dotazy zodpovídají nejčastěji a zda se na ně dá obecně odpovědět. Například doprava zdarma, vrácení zboží, neuskutečněná platba a tak dále. 

Témat můžete mít neomezené množství, minimálně však dvě. Stejně tak trénovacích otázek, tj. variant dotazů, kterými se na danou věc může zákazník zeptat. Pro správné fungování chatbota od prvního okamžiku, doporučujeme minimálně 5 trénovacích otázek ke každému tématu.

Příklad trénovacích otázek

Jako příklad si vezmeme téma Platba benefity:

  • Lze platit kartou Benefit plus?
  • Dá se u vás zaplatit kartou z moje kafeterie?
  • Může se platit kartou benefit plus?
  • Dá se u vás platit benefit plus kartou?
  • Můžu platit Benefit plus kartou?
  • Jak mám zaplatit benefit kartou?
  • Chci zaplatit benefit kartou, jak to provést?
  • Dobrý den, je možné ve vašem obchodě platit platební kartou EDENRED BENEFITS.
  • Dobrý den, lze platit z karty benefity, kterou mám od zaměstnavatele
  • Dobry den da se u vas platit benefity
  • Dobrý den da se u vás platit kartou edenred benefits
  • Dobrý den, dají se u vás uplatnit zaměstnanecké benefitní karty jako je Edenred Ticket Benefit atp..
  • Dá se platit kartou endered?
  • Dobrý den, mohu nakoupit také za zaměstnanecké benefity?
  • Dobry den da se to zaplatit benefitem plus.
  • Chci platit benefit a.s
  • Dobrý den, je možné platit i benefitní kartou cafeteria nebo jakkoliv přes benefity zaměstnavatele.
  • Je nějaké omezení pro platbu benefitními kartami

Odpovědi je možné libovolně stylovat, zvýrazňovat podstatné části textu, případně připojit odkaz. K tomu slouží tlačítka pro formátování textu nad tímto polem.

Pro natrénování každého jednoho tématu je potřeba stisknout tlačítko Trénovat. Tím se nahrají trénovací data do databáze a chatbot na ně bude schopen odpovídat.

Nevyhovující nebo nadbytečná témata je možné smazat pomocí červeného tlačítka koše.

Tuto část nastavení prozatím ignorujme, není pro prvotní trénování chatbota důležitá.

Ve spodní části trénovacího formuláře najdete testovací rozhraní. Zde si můžete vámi natrénovaného chatbota vyzkoušet. Stačí napsat dotaz do horního textového pole a stisknout tlačítko Získat odpovědi.

Upozornění: Je nutné natrénovat chatbota minimálně na dvě témata, jinak testování nebude fungovat.

A tlačítko Načíst náhodný dotaz bude fungovat pouze uživatelům, kteří již mají nějakou historii chatů ve svém účtu.

Probability = míra pravděpodobnosti s jakou chatbot odpoví.

Nyní se můžete pustit do trénování a nastavování vašeho chatbota. Je vám něco nejasného? Napište nám na info@supportbox.cz a my vám moc rádi pomůžeme.