Facebook Messenger je oblíbená platforma, díky které můžete zdarma chatovat s rodinou, přáteli a podobně. 

Messenger je rozšířený po celém světě. Snadno se díky němu spojíte s kýmkoliv a ať jste kdekoliv. Mezi lidmi se těší opravdu velké popularitě a svoje místo Messenger našel i v byznyse a stává se nedílnou součástí každého podnikání.

Facebook Messenger se poměrně snadno stal dalším komunikačním kanálem, přes který chtějí zákazníci s vaší firmou komunikovat. A pokud vám na zákaznících skutečně záleží, určitě jim tuto možnost chcete dopřát. 

Abychom vám komunikaci se zákazníky, co nejvíce usnadnili, můžete si do SupportBoxu napojit i vaší firemní Facebook stránku a pohodlně odbavovat všechny příchozí dotazy – z e-mailu, live chatu, telefonu a Messengeru – pouze z jednoho místa – vašeho SupportBoxu. 

Zní to skvěle, že? Tak si pojďme ukázat, jak vše propojit, abyste co nejdříve měli veškerou komunikaci pohodlně pod jednou střechou.  

Jak propojit SupportBox a Facebook Messenger? 

Facebook Messenger si přidáte v levém horním rohu aplikace kliknutím Přidat schránku + a zde stačí už jen vybrat Přidat Facebook Messenger.

Obdobně postupujete i v situaci, kdy spravujete víc účtů. V tom případě klikněte na ikonu pluska hned vedle názvu vaší společnosti v tmavě modrém políčku.

Nyní do políčka Název Facebook stránky napište název vaší Facebook stránky, kterou budete propojovat a klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.

Teď klikněte na tmavě modré tlačítko Propojit s Facebook stránkou a řiďte se pokyny, které vám bude nabízet Facebook. 

V prvním kroku se bude potřeba přihlásit k vašemu Facebook účtu. Pokud jste již v minulosti byli přihlášeni, Facebook vás identifikuje, a rovnou nabídne možnost pokračovat přes tento váš účet. 

Pokud používáte také Instagram, můžete si velmi snadno váš firemní instagramový účet také propojit se SupportBoxem. Jestliže máte firemí Instagram, průvodce propojením vám tuto možnost nabídne automaticky. 

Poté je třeba už jen vybrat a zaškrtnout instagramový účet, který chcete propojit a kliknout na tlačítko Další

Jestliže Instagram propojovat nechcete, žádný účet nezaškrtávejte a rovnou přejděte k dalšímu kroku kliknutím na tlačítko Další

Dále vyberte vaší facebookovou stránku, kterou si přejete se SupportBoxem propojit a klikněte na Další

V následujícím kroku vás Facebook požádá o povolení přístupu. Doporučujeme všechny možnosti nechat zapnuté, jinak by propojením nemuselo fungovat správně. 

Poznámka: 
Pokud rovnou propojuje i Instagram, Facebook vás v tomto kroku rovnou požádá o povolení přístupu i k firemnímu Instagramu. 

Výběr odsouhlaste kliknutím na modré tlačítko Hotovo

Nyní klikněte na modré tlačítko OK.

Automaticky budete přesměrování zpět do SupportBoxu, kde propojení potvrdíte už jen kliknutím na zelené tlačítko Propojit tuto stránku.

Poznámka:
Aby se vám v SupportBoxu vypsaly stránky, které chcete napojit a zobrazilo se vám u nich i to důležité zelené tlačítko Propojit tuto stránku, je nutné, abyste u dané Facebook stránky měli nastaveny pravomoce „Editor“.

Jakmile propojení úspěšně proběhne, budete o tom informování zelenou hláškou a vaší Facebook stránku budete mít připravenou k zodpovídání dotazů v levém menu mezi live chaty. 

A máte hotovo! SupportBox a Facebook Messenger máte propojený. 

SupportBox tip: Přidejte si v nastavení menu k Messengeru jeho oficiální ikonku pro oživení vzhledu. 

Jak vypadá příchozí zpráva z Messengeru v praxi?

V praxi vypadá příchozí zpráva od zákazníka z vaší Facebook stránky stejně, jako běžný live chat. 

Na zprávu můžete pochopitelně odpovědět. Zprávu můžete přidělit kolegovi, můžete přidávat štítky, přílohy a stejně tak můžete využít i další šikovné funkce, které SupportBox nabízí pro snadné a efektivní vyřízení live chatu. 

Nezapomeňte nastavit kolegům pravomoce

Jestliže máte Messenger v pořádku přidaný, ale vaši kolegové jej nevidí, zkontrolujte, zda mají kolegové nastavené dostatečné pravomoce. 

Aby mohli začít vyřizovat příchozí požadavky z Messengeru je nutné, aby měli nastaveny pravomoce. Pro nastavení pravomocí postupujte podle návodu → Jak nastavit kolegům pravomoce k live chatu

Aktualizace propojení

U všech služeb, které jsou nějakým způsobem provázané s Facebookem, je potřeba provést co 60 dní aktualizaci propojení, protože vyprší jeho platnost. 

Nutnost aktualizovat propojení každých 60 dní se týká i SupportBoxu. 

Na skutečnost, že je třeba propojení aktualizovat, budete vždy včas upozornění hláškou ve výpisu vašich chatů a rovněž i v detailu chatu. 


Z vaší strany je nutné propojení SupportBoxu a dané Facebook stránky odebrat a znovu přidat. Případně by mělo stačit stránku odpojit a znovu připojit. Postupovat můžete podle tohoto návodu viz postup výše. 

Jestliže by se vám propojení nedařilo, zkuste prosím zcela odebrat SupportBoxu přístup v nastavení Facebooku a znovu jej přidat podle návodu zde

Jakmile propojení aktualizujete, hláška zmizí a vše bude opět v pořádku. 

Proč musím každých 60 dní propojení aktualizovat?

Určitě se ptáte, proč musíte propojení neustále a dokola aktualizovat. Důvody jsou následující. 

1. Vyprší platnost přístupového tokenu

Přístupové tokeny, které SupportBoxu umožňují se připojit k vaší Facebook stránce, mají platnost 60 dní. Platnost tokenů je pevně daná Facebookem a není možné ji prodloužit. 

Pokud chcete, vyřizovat Facebookovou komunikaci v SupportBoxu, bude nutné propojení vždy po 60 dnech autorizovat. 

2. Změna hesla 

Jestliže má vaše Facebooková stránka více administrátorů a jeden z nich si změnil heslo, bude i v tomto případě nutné provést autorizaci propojení. 

Narazili jste na nejasnosti? Prosím napište nám na info@supportbox.cz. Moc rádi s vámi propojení projdeme a pomůžeme vám.