SupportBox funguje díky přeposílání zpráv do naší aplikace. Abyste mohli využívat všechny skvělé funkce, které SupportBox nabízí, je přesměrování vašich zpráv do SupportBoxu naprostý základ. 

Často s našimi zákazníky řešíme případy, kdy mají například dvě reálné fyzické e-mailové adresy a k tomu dalších 5 schránek, které jsou jen aliasy. Jak postupovat v tomto případě? 

Vymysleli jsme pro vás řešení skrze ověřenou hostingovou společnost WebSupport. Díky němu můžete jednoduše a levně dostat vaše e-maily do SupportBoxu, aniž byste museli platit zbytečné peníze navíc za každý e-mail či alias. 

Krok 1 - Vytvoření SupportBox účtu a přesměrování zpráv

Pokud ještě nemáte váš SupportBox účet je potřeba si jej vytvořit. Provedete to velmi jednoduše na našem webu - Vytvořit SupportBox účet

Jakmile budete registrovaní a přihlášení v SupportBoxu přesměrujte si vaše schránky. 

Pro přesměrování potřebujete vědět, kde je vaše současná e-mailová adresa umístěná – pravděpodobně je to u poskytovatel vaší domény, nebo hostingu. Přihlaste se do tohoto rozhraní a přesměrujte vaše schránky.

K dispozici pro vás máme návody pro nejběžnější poskytovatele - Návody pro přesměrování

Krok 2 - Registrace a objednávka služby na WebSupport.cz 

  • Otevřete si webové stránky WebSupport.cz 
  • V horním menu klikněte na záložku Hosting a z rozšířené nabídky vyberte The Hosting.

  • Sjeďte k nabídce balíčků hostingu. 

  • Z nabídky si vyberte pro kolik domén budete řešení potřebovat.

  • Také si zvolte vhodný prostor úložiště


       - V případě, že si nebudete chtít nechávat zprávy uložené, bohatě vám stačí ten nejmenší možný prostor 0,3 GB. Pouze pro přeposílání je tento prostor bohatě dostačující.
       - Pokud si zprávy chcete uchovávat, vyberte si prostor podle vaší potřeby. 

  • Jakmile budete mít vybráno, klikněte na tlačítko Objednat hosting.

  • Dále si v pravém horní rohu webových stránek otevřete váš košík a klikněte na tlačítko Přejít k objednávce

  • Nyní uvidíte přehled vaší objednávky. Pokud vše souhlasí, potvrďte  tlačítkem Pokračovat v objednávce

  • Nyní budete mít dvě možnosti:

1. STÁVAJÍCÍ ZÁKAZNÍK – Již využíváte od WebSupport nějakou službu a je třeba se jen přihlásit. Další postup bude stejný.  

2. NOVÝ ZÁKAZNÍK – Pokud jste si ještě nikdy neobjednali žádnou službu od WebSupport, vytvořte si nový účet. 

V našem návodu si ukážeme postup pro Nového zákazníka.

  • Klikněte tedy na tlačítko Vytvořit nový účet

  • Zobrazí se vám políčka, která je nutná vyplnit pro registraci. Pole vyplňte dle vašich preferencí. 
  • Jakmile budete mít vyplněno, zaškrtněte Souhlasím s obchodními podmínkami a dále klikněte na tlačítko Uložit a pokračovat.

  • Vyberte platební metodu. Zaškrtněte tu, která vám z nabídky bude nejvíce vyhovovat a klikněte na tlačítko Pokračujte na shrnutí

  • Nyní uvidíte kompletní shrnutí vaší objednávky. Pokud je vše v pořádku klikněte na Dokončit objednávku

Gratulujeme objednávka je úspěšně dokončená
Můžeme přejít na další krok. 

Krok 3 - Přidání domény

  • Přihlaste se do vaší administrace WebSupport.
  • V horním menu klikněte na Služby. V přehledu vašich služeb klikněte na Název služby, kde budete doménu přidávat.

  • Zobrazí se vám podrobný přehled pro danou službu. 
  • V přehledu klikněte na Přidat novou doménu.
     
  • Zobrazí se pop up okno, kde si budete moci přidat doménu. 
  • Vyplňte název vaší domény.
  • Zaškrtněte možnost Přidat jako web
  • Klikněte na tlačítko Připojit

  • Nyní v Přiřazených doménách klikněte na doménu, kterou jste si právě přidali.

  • Nyní na stránce scrollujte trochu níže, až dokud neuvidíte DNS nastavení a klikněte na Upravit MX záznamy. 

  • Zde budete potřeba nastavit vaše MX záznamy, neboli určit server, který má zpracovávat e-maily pro vaši doménu. Hodnota MX záznamu se zadává v textové podobě (mailin1.mojedomena.cz) ne jako IP adresa.
  • Zobrazí se vám tato tabulka, kterou bude nutné vyplnit: 

   - V poli Pro adresu nechte prázdný znak – @. 

   - Mailový server – je adresa serveru, který zpracovává e-maily pro danou doménu. Hodnotu vyplňujte textově, například mailin1.websupport.sk a mailin2.websupport.sk, nejedná se o IP adresu. 

   - Priorita – pokud je pro doménu nastaveno více MX záznamů, dostane přednost ten s nejmenším číslem v tomto políčku. Jestliže nebude odpovídat, vyzkouší se další. 

   - Parametr TTL – určuje na jak dlouho si mohou servery poskytovatele internetu zapamatovat nastavení dané DNS. Čas je uveden v sekundách.  

   - Do Poznámky si můžete napsat cokoliv budete potřebovat, případně můžete pole nechat prázdné. 

   - Změny uložte. 

SupportBox Tip: Podrobnosti k MX záznamům najdete zde. Případně pak můžete využít i nápovědy pro Nastavení MX záznamů na jiného poskytovatele, nebo Nastavení MX záznamů u jiného poskytovatele.

Krok 4 - Přidání e-mailové schránky 

Všechny nové e-maily pod zvolenou doménou budou nyní zde u Websupportu. Proto je to vhodné řešení, pokud mám více e-shopů na více doménách a ty další mám aliasované.

Je to také řešení, když mám hromadu aliasů pod jednou doménou. Potom vše musím vytvořit zde a podle toho, jak sis stahoval e-maily z Gmailu, tak je budeš mít tam, nebo ve svém počítači archivovány. Ale nové už ti budou chodit jen sem.

  • V levém menu vaší WebSupport administrace klikněte na E-maily a následně na tlačítko Vytvořit e-mailovou schránku
  • Dostanete se do základního nastavení. 
  • Vyplňte E-mailová adresa.
  • Zvolte si vaše vlastní heslo, nebo si nechte vygenerovat náhodné heslo.
  • Níže máte k dispozici Pokročilé nastavení
  • Pole v pokročilém nastavení vyplňte podle naší ukázky a klikněte na Vytvořit

Důležité: Důkladně zkontrolujte, že v pokročilém nastavení máte vypnutou položku Povolit přístup pouze pro vybrané země. 

  • Skvělé! E-mailovou schránku máte vytvořenou! 

Krok 5 - Přesměrování do SupportBoxu

  • Opět v levém menu ve vaší WebSupport administraci klikněte na E-maily a následně na možnost Aliasy a přesměrování
  • Dále klikněte na tlačítko Vytvořit nový alias/přesměrování

  • Jakmile se vám zobrazí políčka pro nastavení, bude potřeba je vyplnit. 
  • Počáteční adresu vyplňte podle vaší e-mailové adresy, kterou jste si v předešlém kroku přidali. 
  • Cílová adresa je unikátní alias identifikátor vaší schránky v SupportBoxu. Například - 5hwyxr9sngm3tjz@sbmail.cz. 

Důležité: Jakmile vložíte unikátní adresu do pole Cílová adresa potvrďte ji stisknutím klávesy ENTER. Tím se vám adresa správně vloží. 

  • Jakmile budete mít vyplněno, klikněte na tlačítko Vytvořit.
  • Hotovo, máte přesměrováno. 

Krok 6 - Nastavení vlastního SMTP 

Aby vám vše fungovat perfektně, nezapomeňte si nastavit v SupportBoxu vlastní SMTP. 

  • V levém spodním rohu SupportBoxu klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení
  • Vyberte schránku, kde budete SMTP nastavovat. 

  • Nyní v horním menu vyberte záložku SMTP a zaškrtněte Vlastní SMTP

SupportBox Tip: Chcete se o SMTP dozvědět více? Přečtěte si náš článek Proč si nastavit vlastní SMTP.

Krok 7 - Otestujte, že máte vše v pořádku nastaveno

Před vámi už je jen poslední krok. Před tím než se pustíte do vyřizování dotazů vašich zákazníků ze SupportBoxu, otestujte si, že je vše nastaveno v pořádku. 

Jak si nastavení otestovat? 

  • Pošlete si z nějaké jiné e-mailové adresy (nesmí to být adresa, kterou máte v SupportBoxu) testovací e-mail do schránky v SupportBoxu.
  • Dorazila zpráva do vaší schránky? Ano?  
  • Tak pokračujte tím, že zkusíte na testovací zprávu odeslat ze SupportBoxu i testovací odpověď. 
  • Dorazila vám zpráva? Zobrazila se odpověď i v původní schránce? 

Pokud testování proběhlo hladce, je vše v pořádku nastaveno a můžete se pustit do pečování o vaše zákazníky. 

Narazili jste naopak na nějaké nejasnosti? Test neproběhl správně? Napište nám! Rádi si s vámi vše projdeme a pomůžeme vám.