Pokud se vám nepodařilo zprávu odeslat, mohla chyba nastat hned na několika místech: 

  • Zpráva ze SupportBoxu vůbec neodešla. Ukázala se vám při odesílání zprávy v SupportBoxu chybová hláška? Jestliže se vám zprávu nepodařilo odeslat a zobrazil se vám u zprávy červený trojúhelník s upozorněním, je jednoznačně problém v nastavení vašeho SMTP.
  • Zpráva odešla ze SupportBoxu, ale nepřišla vašemu klientovi. Odeslali jste ze SupportBoxu zprávu bez problémů? V případě, že zpráva ze SupportBoxu odejde, nezobrazí se žádné výstražné upozornění, ale klientovi e-mail nedorazí, je potřeba prověřit další možnosti, najdete je níže v textu.
  • Vrací se Mailer Deamon – někdy se o chybě dozvíte díky tomu, že nám servery pošlou hlášení. V předmětu zprávy bývá spojení Mailer Daemon. Jak s ním naložit se dočtete níže.

Zpráva ze SupportBoxu vůbec neodešla

Někdy se bohužel může stát, že se zprávu nepodaří vůbec odeslat. V takovém případě u ticketu uvidíte upozornění včetně chybové hlášky:

Tento výstražný trojúhelníček vám říká, že máte chybu v nastavení vašeho vlastního SMTP. Chybovou hlášku si zobrazíte snadno tím, že na trojúhelníček najedete kurzorem.

Nastavení SMTP si zkontrolujte:

  • Je správné heslo? Není možné, že heslo bylo změněno?
  • Neeviduje váš poskytovatel výpadek?
  • Pokud máte původní schránku na Gmailu, máte povolen přístup méně bezpečných aplikací? Více o této problematice přímo v článku SMTP u Gmailu.

Jestliže se vám nedaří chybu odhalit, napište nám. Rádi vám pomůžeme.

Na skutečnost, že se zprávu nepodařilo odeslat vás upozorníme i prostřednictvím notifikačního centra, kde se vám zobrazí upozornění na daný problém. Kliknutím na upozornění se vám otevře konkrétní zpráva, kterou se nepodařilo odeslat.  

Poznámka: Kontrola neodeslaných zpráv se spouští vždy jednou za hodinu. Pokud si neodeslané zprávy vy sami všimnete dříve a zprávu odešlete na druhý pokus už bez problému, upozornění vám do notifikačního centra už nebudeme znovu zasílat. 

Až bude situace napravena, zprávu snadno znovu odešlete kliknutím na ikonku vlaštovky.

 

Zpráva odešla ze SupportBoxu, ale nepřišla vašemu klientovi

Skutečně zpráva klientovi nedorazila? Zkontrolujte společně s vaším klientem, zda e-mail nespadl například do spamu či jiné nevyžádané pošty.

V případě, že zjistíte, že zprávy ze SupportBoxu odchází, ale vašim klientům nedorazí, respektive jim padají právě do spamu, zkontrolujte, zda máte u domény správně nastavený SPF záznam. Správnost vám rádi na požádání zkontrolujeme.

Vrací se Mailer Deamon

Mailer Deamon jsou automatické zprávy, které vám dorazí, pokud se nepodaří doručit odeslanou zprávu. 

Součástí této zprávy je i soubor, který obsahuje Diagnostic – code. Tedy informaci o tom, proč se zpráva vrátila.

SupportBox Tip: Podrobné vysvětlení Mailer Deamon najdete v našem samostatném článku, společně s vysvětlením nejčastějších Diagnostic – code.

Nejčastěji příčiny nedoručení:

  • chybně uvedená e-mailové adresa příjemce
  • plná schránka na straně příjemce
  • odesílatel se mohl dostat na tzv. black list (adresa byla zařazena mezi spamy)
  • odesílatel používá základní SMTP SupportBoxu, ale nemá přidaný SPF záznam

Pokud si nebudete vědět rady nebo budete mít otázky, napište nám. Rádi vše vysvětlíme.