Při založení nové schránky si v nastavení můžete vybrat, zda chcete e-mailové zprávy posílat přes naše poštovní servery, nebo zda chcete využít vašeho řešení. 

Pokud se rozhodnete využívat naše poštovní servery, je nesmírně důležité mít nastavený na doméně SPF záznam

A jestliže jste zvolili druhou možnost a chcete využívat vlastní řešení, je nutné mít nastaveno vlastní SMTP

V SupportBoxu vám nyní ale přibyla ještě jedna možnost – nastavení DKIM záznamu (doporučujeme). 

Co to je DKIM? 

DKIM (Domain Keys Identified Mail) je speciální metoda ověření e-mailových zpráv, které odesíláte. 

Princip této metody spočívá v tom, že vám elektronicky podepíše (označí) hlavičky všech odeslaných zpráv. Díky tomu je možné ověřit, zda je odeslaná zpráva skutečně od zdroje, který je uveden jako odesílatel.

Navíc validní DKIM záznam ošetří i to, že zpráva nebyla po cestě k příjemci nějakým způsobem pozměněna či upravena. 

Je tedy více než jasné, že se DKIM stává bezpečnostním standardem pro elektronickou poštu. 

Výhody nastavení DKIM 

  • Výrazně zlepší doručování vašich zpráv příjemcům. 
  • Vaše zprávy nebudou adresátům padat do SPAMu.
  • Bezpečnější e-mailová komunikace. 
  • Ověří, že e-mailová adresa (doména) patří skutečně uživateli, který má oprávnění ji používat. 

Nastavení DKIM v SupportBoxu 

Klikněte v levém spodním rohu na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení

Z nabídky vyberte schránku, u které chcete DKIM nastavit. 

Nyní v horní liště vyberte záložku SMTP a klikněte na ni. 

Dále  v nabídce zaškrtněte Nový SMTP SupportBox a změny uložte

Upozornění: Nový SMTP SupportBox vám půjde nastavit pouze v případě, že používáte vaši vlastní doménu (například @supportbox.cz, @mujeshop.cz,...).
U klasickým freemailových domén (@gmail.com, @seznam.cz,...) není možné Nový SMTP SupportBox nastavit.

Následně se vám zobrazí takováto tabulka: 

  • Název 
  • Nastavit hodnotu – správná hodnota, kterou je potřeba nastavit.
  • Typ – typ záznamu, vždy se bude jednat o TXT.  
  • TTL – doba, po kterou může být DNS záznam zaznamenán v cache (tzn. doba, za kterou se změna projeví).
  • Aktuálně máte nastaveno – hodnoty, které máte v DNS aktuálně nastavené.
  • Správně nastaveno – kontrolní políčko, ukáže zda je nastavení v DNS správně, či nikoliv.    

V jednotlivých sloupečcích přesně vidíte, jakou hodnotu máte aktuálně nastavenou a jakou hodnotu pro SPF záznam a DKIM záznam je potřeba nastavit na vaší doméně (DNS). 

Jakmile budete mít všechny hodnoty správně nastavené, tabulka změní barvu na světle zelenou a v kontrolním políčku uvidíte zelenou „fajfku“.

Máte tabulku zelenou?
Gratulujeme - váš DKIM záznam je v pořádku nastavený. 

Upozornění: K vytvoření DKIM záznamu je potřeba, abyste měli administrátorský přístup ke správě vašeho hostingu (vaší domény). Pokud vám to nic neříká, a lámete si hlavu nad tím, kde tyto přístupy najít, napište na podporu vašeho hostingu a pošlete jim odkaz na náš článek. Určitě budou ihned vědět, co je potřeba nastavit a pomohou vám s tím.  

Automatická kontrola DKIM záznamu

V každém SupportBoxu je aktivovaná automatická kontrola DKIM záznamu. To znamená, že pokud nebudete mít DKIM záznam nastaven, nebo jej budete mít nastaven špatně, SupportBox vás na tuto skutečnost upozorní.

Pokud tedy bude cokoliv v nepořádku, zobrazí se vám ve vašem SupportBoxu hláška ve žlutém okně. Viditelná bude přímo na nástěnce pro zakladatele účtu. 

Narazili jste na nejasnosti? Ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme.