Aby Vám e-maily u vašich klientů nepadaly do Spamu, je potřeba mít dobře nastaveno odesílání pošty.

Pokud jste si založili váš e-shop na Shoptetu, je pravděpodobné, že i SPF bude potřeba změnit v rozhraní e-shopu. Poznáte to tak, že v Nastavení – v záložce Hosting – DNS jsou uvedené nameservery Shoptetu a je u toho text “spravované”:

Pokud zde namísto textu „Spravované“ uvidíte slovo  “externí” , znamená to, že SPF musíte změnit u poskytovatele vaší domény (například Forpsi, Český hosting, Wedos, Websupport a podobně).

Pokud tedy správu máte u Shoptetu, otevřete si Nastavení -> Hosting -> DNS a vyberte záložku TXT záznamy. V ní uvidíte existující SPF záznamy, který ale nejdou editovat. Pro přidání SPF záznamu SupportBoxu je třeba vytvořit nový záznam.

Do něj musí zkopírujte stávající SPF záznam od Shoptetu a přidejte navíc ještě tento záznam: include:spf1.supportbox.cz.

Váš záznam by pak měl vypadat tedy takto:

v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:spf1.supportbox.cz ~all

Až to budete mít hotovo, nezapomeňte smazat starý SPF záznam.

Je ale nutné, aby při přidávání záznamu byl vždy v hodnotě i SPF záznam Shoptetu, který je povinný kvůli transakčním mailům.

SupportBox Tip: Nastavením DKIM záznamu můžete ještě zlepšit doručitelnost vašich zpráv a bezpečnost vaší komunikace. 

A pro případ, že si raději budete chtít nastavit vaše vlastní SMTP můžete postupovat dle našeho návodu – Nastavení vlastního SMTP pro Shoptet.

Máte-li jakékoliv otázky, neváhejte nás kontaktovat.