Aby Vám e-maily u vašich klientů nepadaly do Spamu, je potřeba mít dobře nastaveno odesílání pošty.

Pokud jste si založili váš e-shop na Shoptetu, je pravděpodobné, že i SPF bude potřeba změnit v rozhraní e-shopu.

Klikněte v levém menu na Nastavení. Dále zvolte z nabídky možnosting Hosting a poté se proklikněte do DNS.

Zde pak uvidíte detailnější informace týkající se MX záznamů, TXT záznamů a podobně. 

To, že je potřeba SPF záznam nastavit právě v Shoptetu poznáte tak, že zde uvidíte položku Nameservery, kde bude hned vedle text spravované

Pokud zde namísto textu spravované uvidíte slovo externí, znamená to, že SPF musíte změnit u poskytovatele vaší domény (například Forpsi, Český hosting, Wedos, Websupport a podobně).

Pokud ale máte správu u Shoptetu, otevřete si záložku TXT záznamy.

V ní uvidíte existující SPF záznamy, které ale nejdou editovat. Pro přidání SPF záznamu SupportBoxu je třeba vytvořit nový záznam.

Do něj musí zkopírujte stávající SPF záznam od Shoptetu (povinný kvůli transakčním e-mailům a podobně) a přidejte navíc ještě tento záznam pro SupportBox: 

include:spf1.supportbox.cz

Váš SPF záznam by pak měl vypadat tedy takto:

v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:spf1.supportbox.cz ~all

Až to budete mít hotovo, nezapomeňte smazat starý SPF záznam. Na doméně může být vždy pouze jeden SPF záznam. 

SupportBox tip: Nastavením DKIM záznamu můžete ještě zlepšit doručitelnost vašich zpráv a bezpečnost vaší komunikace. 

A pro případ, že si raději budete chtít nastavit vaše vlastní SMTP můžete postupovat dle našeho návodu Nastavení vlastního SMTP pro Shoptet.

Máte-li jakékoliv otázky, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme.