SMTP nebo-li Simpe Mail Transfer Protocol je internetový protokol, který zajišťuje, spolehlivé doručení e-mailů od odesílatele k adresátovi.
V nastavení vašeho SupportBoxu si můžete vybrat zda chcete využívat našeho SMTP. V tomto případě je ale nutné mít nastaven SPF záznam.
Pokud využíváte vlastní SMTP je důležité si vše správně nastavit, bližší informace v našem článku Proč si nastavit SMTP.
Pro každou schránku ve vašem SupportBoxu je potřeba mít SMTP záznam nastaveno zvlášť. Je to z toho důvodu, že ke každé schránce máte jiné přihlášení a heslo.
Kde získat potřebné informace k nastavení
Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte například vaše poštovní servery u Shoptetu, je dobré obrátit se přímo na ně.
Porty, zabezpečení a server pro nastavení SMTP u Shoptetu
Mezi nejpoužívanější porty, které Shoptet podporuje patří:
- 25 (pro některé uživatele nemusí být povolen)
- 587
V každém případě je možné, že server bude vyžadovat ověření uživatele.
Pro zabezpečení určitě doporučujeme protokol STARTTLS
Ověřená kombinace
- Server: mbox.myshoptet.com
- Port: 587
- Zabezpečení: STARTTLS
- Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
Je SMTP nastaveno správně?
V případě, že si potřebujete ověřit správné nastavení je ideální si zkusit poslat testovací zprávu. Pokud zpráva odejde a dorazí příjemci je vše v nejlepším pořádku.
Jestliže zpráva neodešla zkuste zkontrolovat nejprve vaše heslo a přihlašovací údaje. Podrobnosti naleznete v článku Zprávu se nepodařilo odeslat.
Váš e-shop na Shoptetu velmi snadno propojíte se SupportBoxem díky pluginu. Podrobný návod je k dispozici na našem blogu – Plugin – Napojení na Shoptet.
Je vám cokoliv nejasného? Zprávy se neustále nedaří odeslat? Napište nám! Rádi vše zkontrolujeme a poradíme.