SMTP neboli Simple Mail Transfer Protocol je internetový protokol, který zajišťuje odchozí poštu.
V SupportBoxu je nastavení SMTP důležité pro úspěšné odesílání e-mailů příjemcům pomocí vašich poštovních serverů. Pro každou vaší schránku, kterou máte v SupportBoxu přidanou, je potřeba nastavit SMTP zvlášť. A nezapomeňte, že funkčnost je mimo jiné ovlivněna také správnými přihlašovacími údaji nebo heslem.
Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.
Kde získat potřebné informace k nastavení
Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte například vaše poštovní servery u Shoptet, je dobré obrátit se přímo na ně.
Porty, zabezpečení a server pro nastavení SMTP u Shoptetu
Mezi nejpoužívanější porty, které Shoptet podporuje patří:
- 25 (pro některé uživatele nemusí být povolen)
- 587
V každém případě je možné, že server bude vyžadovat ověření uživatele.
Pro zabezpečení určitě doporučujeme protokol STARTTLS
Ověřená kombinace
- Server: mbox.myshoptet.com
- Port: 587
- Zabezpečení: STARTTLS
- Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP
Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.
Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit.
V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.
Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP.
Nastavení nezapomeňte Uložit.
Je SMTP nastaveno správně?
V případě, že si potřebujete ověřit správné nastavení je ideální si zkusit poslat testovací zprávu. Pokud zpráva odejde a dorazí příjemci je vše v nejlepším pořádku.
Jestliže zpráva neodešla zkuste zkontrolovat nejprve vaše heslo a přihlašovací údaje. Podrobnosti naleznete v článku Zprávu se nepodařilo odeslat.
Váš e-shop na Shoptetu velmi snadno propojíte se SupportBoxem díky pluginu. Podrobný návod je k dispozici v nápovědě → Plugin – Napojení na Shoptet.
Je vám cokoliv nejasného? Zprávy se nedaří odeslat? Napište nám, rádi vše zkontrolujeme a poradíme.