SMTP neboli Simple Mail Transfer Protocol je internetový protokol, který zajišťuje odchozí poštu. 

V SupportBoxu je nastavení SMTP důležité pro úspěšné odesílání e-mailů příjemcům pomocí vašich poštovních serverů. Pro každou vaší schránku, kterou máte v SupportBoxu přidanou, je potřeba nastavit SMTP zvlášť. A nezapomeňte, že funkčnost je mimo jiné ovlivněna také správnými přihlašovacími údaji nebo heslem. 

Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.

Kde získat potřebné informace k nastavení

Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte například vaše poštovní servery u Shoptet, je dobré obrátit se přímo na ně. 

Porty, zabezpečení a server pro nastavení SMTP u Shoptetu 

Mezi nejpoužívanější porty, které Shoptet podporuje patří: 

  • 25 (pro některé uživatele nemusí být povolen)
  • 587

V každém případě je možné, že server bude vyžadovat ověření uživatele.

Pro zabezpečení určitě doporučujeme protokol STARTTLS

Ověřená kombinace 

  • Server: mbox.myshoptet.com
  • Port: 587
  • Zabezpečení: STARTTLS
  • Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)

Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP

Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení nezapomeňte Uložit

Je SMTP nastaveno správně? 

V případě, že si potřebujete ověřit správné nastavení je ideální si zkusit poslat testovací zprávu. Pokud zpráva odejde a dorazí příjemci je vše v nejlepším pořádku. 

Jestliže zpráva neodešla zkuste zkontrolovat nejprve vaše heslo a přihlašovací údaje. Podrobnosti naleznete v článku Zprávu se nepodařilo odeslat.

Váš e-shop na Shoptetu velmi snadno propojíte se SupportBoxem díky pluginu. Podrobný návod je k dispozici v nápovědě → Plugin – Napojení na Shoptet.

Je vám cokoliv nejasného? Zprávy se nedaří odeslat? Napište nám, rádi vše zkontrolujeme a poradíme.