Simple Mail Transfer Protocol, známější spíše pod zkratkou SMTP, je internetový protokol, který se stará o odesílání vašich zpráv.
Konkrétně pak v SupportBoxu je nastavení SMTP důležité pro úspěšné odesílání e-mailů pomocí vašich poštovních serverů. Pro každou vaší schránku, kterou máte v SupportBoxu přidanou, je potřeba nastavit SMTP zvlášť. A nezapomeňte, že funkčnost je mimo jiné ovlivněna také správnými přihlašovacími údaji nebo heslem.
Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.
Kde získat potřebné informace k nastavení
Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte vaše poštovní servery u Českého hostingu, je dobré obrátit se přímo na ně.
Porty a zabezpečení pro nastavení SMTP u Českého hostingu
Mezi nejpoužívanější porty, které Český hosting podporuje patří:
- 25
- 465
- 587
- 625
Je možné, že server bude vyžadovat ověření uživatele. Pro zabezpečení doporučujeme protokol TLS nebo SSL.
Ověřené kombinace
- Server: smtp.cesky-hosting.cz
- Port: 25 nebo 625
- Zabezpečení: žádné nebo TLS
- Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
- Server: smtp.cesky-hosting.cz
- Port: 587
- Zabezpečení: TLS
- Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
- Server: smtp.cesky-hosting.cz
- Port: 465
- Zabezpečení: SSL
- Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP
Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.
Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit.
V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.
Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP.
Nastavení nezapomeňte Uložit.
Je SMTP nastaveno správně?
Zda máte SMTP správně nastaveno, si ověříte velmi snadno tím, že si zkusíte poslat testovací zprávu. Pokud se e-mail odešle a dorazí příjemci, je vše v pořádku.
V případě, že zpráva neodešla, zkontrolujte vaše heslo a login. Případně dále postupujte dle návodu → Zprávu se nepodařilo odeslat.
Podrobný návod na propojení Českého hostingu a SupportBoxu naleznete v naší nápovědě → Propojujeme Český hosting a SupportBox.
Rádi vám s nastavením pomůžeme. Jsme tu pro vás.