E-maily, které odchází ze SupportBoxu jsou odesílány našimi SupportBox servery. Jakmile si založíte schránku, můžete si vybrat v jejím nastavení, zda chcete využívat našich serverů, nebo odesílat e-maily přes vlastní nastavení.

Pokud se rozhodnete nastavit si vlastní SMTP, pak to má dvě výhody:

  • nemusíte si nastavovat SPF záznam a přesto vašeho zprávy nebudou často končit ve spamu.
  • v některých případech si takto můžete nastavit zálohování odchozích zpráv ve vašem původním mailovém klientu (například Gmail.com toto umí).

Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

Nyní v horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Jak nastavit SMTP – na příkladu Gmail.com

Otevřete schránku, u které chcete nastavit SMTP a klikněte v pravém rohu na Nastavení. Zde vyberte záložku SMTP. Klikněte na možnost Vlastní SMTP a vyplňte následovná políčka:

  • E-mail pro odesílání: vaše plná e-mailová adresa
  • Host: smtp.gmail.com
  • Port: 465
  • Username: uživatelské jméno, kterým se hlásíte do Gmailu
  • Heslo: vaše heslo do Gmailu
  • Zabezpečení: SSL

Uložte nastavení.

Posledním – ale důležitým krokem je v Nastavení Gmailu aktivovat přístup IMAP.

Otevřete si vaší schránku v Gmailu. Vpravo klikněte na ikonu ozubeného kolečka a vyberte možnost Nastavení

V nastavení vaší schránky klikněte v horním menu na záložku Přeposílání a protokol POP/IMAP. V nabídce najdete možnost Přístup IMAP: a zaškrtněte Aktivovat.

Změny nezapomeňte uložit. 

Mohu používat své vlastní řešení SMTP?

Samozřejmě. Pokud máte přístup k vašemu vlastnímu řešení, a chtěli byste používat vlastní SMTP řešení, prostě vložte informace, které platí pro váš případ.