E-maily, které odchází ze SupportBoxu, jsou odesílány skrze naše poštovní servery.
Jakmile si přidáte schránku, můžete si ale v jejím nastavení sami vybrat a nastavit, zda chcete zprávy ze SupportBoxu odesílat stále pomocí našich serverů, nebo zda chcete e-maily odesílat ze SupportBoxu skrze vaše poštovní servery.
Pokud se rozhodnete, že chcete e-maily odesílat přes vaše servery neboli nastavit si vlastní SMTP, má toto nastavení hned dvě výhody:
- nemusíte si nastavovat SPF a DKIM záznam a přesto vašeho zprávy nebudou končit ve spamu.
- v některých případech si takto můžete nastavit zálohování odchozích zpráv ve vašem původním mailovém klientu (například Gmail toto umí).
SupportBox tip: Zlepšete si doručitelnost zpráv a zvyšte bezpečnost vaší elektronické komunikace nastavením DKIM záznamu.
Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP
Nastavení vlastního SMTP najdete vždy v nastavení konkrétní e-mailové schránky.
Klikněte na ozubené kolečko pro Nastavení v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit.
Nyní v horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.
Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP.
Údaje, které budete zadávat, se budou samozřejmě lišit podle toho, jaké řešení používáte a kdo je váš poskytovatele poštovních serverů. Pokud údaje neznáte, neváhejte se obrátit na vašeho poskytovatele. Případně lze využít i několika našich návodů pro nastavení vlastního SMTP pro ty nejčastější poskytovatele.
Nastavení nezapomeňte Uložit.
Ukázkový příklad hodnot pro nastavení vlastního SMTP pro Gmail
- E-mail pro odesílání: vaše celá e-mailová adresa
- Host: smtp.gmail.com
- Port: 465
- Username: uživatelské jméno, kterým se hlásíte do Gmailu
- Heslo: vaše heslo do Gmailu
- Zabezpečení: SSL
Je SMTP nastaveno správně?
V případě, že si potřebujete ověřit správné nastavení je ideální si zkusit poslat testovací zprávu ze SupportBoxu. Pokud zpráva odejde a dorazí příjemci je vše v nejlepším pořádku.
Jestliže zpráva neodešla, zkuste zkontrolovat nejprve vaše zadané heslo a přihlašovací údaje v nastavení SMTP. Podrobnosti naleznete v článku Zprávu se nepodařilo odeslat.
Podrobný návod na propojení SupportBoxu a Gmailu naleznete v naší nápovědě → Propojujeme Gmail a SupportBox.
Potřebujte pomoci? Napište nám. Vše vám rádi vysvětlíme.