E-maily, které odchází ze SupportBoxu, jsou odesílány skrze naše poštovní servery.

Jakmile si přidáte schránku, můžete si ale v jejím nastavení sami vybrat a nastavit, zda chcete zprávy ze SupportBoxu odesílat stále pomocí našich serverů, nebo zda chcete e-maily odesílat ze SupportBoxu skrze vaše poštovní servery.

Pokud se rozhodnete, že chcete e-maily odesílat přes vaše servery neboli nastavit si vlastní SMTP, má toto nastavení hned dvě výhody: 

  • nemusíte si nastavovat SPF a DKIM záznam a přesto vašeho zprávy nebudou končit ve spamu.
  • v některých případech si takto můžete nastavit zálohování odchozích zpráv ve vašem původním mailovém klientu (například Gmail toto umí).

SupportBox tip: Zlepšete si doručitelnost zpráv a zvyšte bezpečnost vaší elektronické komunikace nastavením DKIM záznamu

Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP

Nastavení vlastního SMTP najdete vždy v nastavení konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko pro Nastavení v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

Nyní v horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Údaje, které budete zadávat, se budou samozřejmě lišit podle toho, jaké řešení používáte a kdo je váš poskytovatele poštovních serverů. Pokud údaje neznáte, neváhejte se obrátit na vašeho poskytovatele. Případně lze využít i několika našich návodů pro nastavení vlastního SMTP pro ty nejčastější poskytovatele

Nastavení nezapomeňte Uložit.

Ukázkový příklad hodnot pro nastavení vlastního SMTP pro Gmail 

  • E-mail pro odesílání: vaše celá e-mailová adresa
  • Host: smtp.gmail.com
  • Port: 465
  • Username: uživatelské jméno, kterým se hlásíte do Gmailu
  • Heslo: vaše heslo do Gmailu
  • Zabezpečení: SSL

Je SMTP nastaveno správně? 

V případě, že si potřebujete ověřit správné nastavení je ideální si zkusit poslat testovací zprávu ze SupportBoxu. Pokud zpráva odejde a dorazí příjemci je vše v nejlepším pořádku. 

Jestliže zpráva neodešla, zkuste zkontrolovat nejprve vaše zadané heslo a přihlašovací údaje v nastavení SMTP. Podrobnosti naleznete v článku Zprávu se nepodařilo odeslat.

Podrobný návod na propojení SupportBoxu a Gmailu naleznete v naší nápovědě → Propojujeme Gmail a SupportBox.

Potřebujte pomoci? Napište nám. Vše vám rádi vysvětlíme.