Vlastníte-li e-shop, určitě chcete vědět co nejvíce o zákazníkovi, který vám právě napsal. Se SupportBoxem už nemusíte složitě proklikávat vaši skladovou evidenci ani fakturační rozhraní – snadno si tato data můžete zobrazovat napravo od zákazníkovy zprávy.

Co přesně můžete vedle zprávy vidět? Záleží samozřejmě na možnostech vašeho e-shopu, ale můžete se inspirovat tímto seznamem:

  • zákazníkovy objednávky – jejich stav, datum uskutečnění, položky
  • faktury a další platební doklady – výše, datum, stav zaplacení
  • celková částka objednaného zboží (a vidíte, jestli je to váš věrný klient, nebo dokonce VIP osoba)

Můžete také použít náš Univerzální plugin a doplnit si tak informace ještě např. o tyto:

  • vaše seznamy hromadné rozesílky (napojení na Mailchimp a Smartemailing již máme)
  • úkoly a schůzky, které máte s klientem domluvené (napojení na CRM)
  • historii z chatu, nebo uskutečněné telefonáty

Ukázka, jak může plugin vypadat v praxi:

Takto pak vypadá plugin zobrazený hned vedle zprávy od klienta:

Nastavení univerzálního e-shop pluginu v SupportBoxu

Univerzální e-shop plugin najdete v nastavení schránky (pro každou schránku si jej můžete nastavit jinak).

V levém menu vyberte schránku, u které chcete plugin nastavit. Klikněte na její název a v pravém horním rohu pak klikněte na Nastavení.

Klikněte na záložku Pluginy.

Zde najdete položku Univerzální e-shop plugin. Klikněte na zelené tlačítko Instalovat.

Plugin se vám nyní přesunul do horní části obrazovky, tam, kde máte ostatní aktivované pluginy.

Klikněte na tlačítko Nastavení napravo od pluginu.

Teď je potřeba vyplnit tyto položky:

  • Pojmenování – název, který uvedete se zobrazí napravo u zprávy od vašeho zákazníka – pod ním se zobrazí další informace, které sem napojíte.
  • Adresa zdroje dat – sem zadejte adresu, na které je váš skript. Plugin jej zavolá a načte data z něj vedle zprávy zákazníka.
  • Klíč pro ověření – Tento klíč použijte při volání vašeho skriptu k ověření propojení se SupportBoxem. Pokud zde tento klíč nebude vyplněn, váš skript by neměl reagovat na volání. Je to pro ochranu vašich dat – zamezí se tím možnému zneužití.
  • Způsob autorizace - ponechte doporučené HTTP hlavičky nebo překlikněte na GET parametr v URL.

Můžete si zde vygenerovat i nový klíč.

Pro programátory – příprava skriptu

U univerzálního eshop pluginu jsou pevně definované položky, které může SupportBox zobrazovat. Potřebujete-li zobrazovat jiná data, doporučujeme použít Univerzální plugin – ten nemá žádné omezení v tom, co může zobrazovat.

Při zobrazení ticketu je volána vámi nastavená URL. Na volání je očekávána odpověď ve formátu JSON. Ukázku dat, které plugin umí zpracovat, uvádíme níže v seznamu příkladů. E-mailová adresa zákazníka je na URL předávána na GET parametr s názvem „email“.

Jakákoliv další zaslaná data nad rámec specifikovaných polí budou ignorována.

Technicky je jedno v jakém jazyce či platformě request zpracujete. Důležité je korektní odeslání response s HTTP hlavičkou 200 ve formátu JSON. Na základě dotazů našich zákazníků doporučujeme při implementaci postupovat následovně:

  1. Nejdříve zprovoznit zobrazení bez ověření bezpečnosti pouze s výplňovými (fake) daty a nikoliv reálnými.
  2. Pokračovat implementací ověření bezpečnosti – buď GET parametry a nebo preferovanými HTTP hlavičkami.
  3. Naposledy vracet reálná data která budete získávat z vašich zdrojů (databáze, API, apd.).

Ukázky skriptů a vstupních dat

Všechny ukázkové skripty najdete na URL http://supportbox.cz/download/universal.zip

  • Struktura JSON je vidět v souboru shopdata.json.zip
  • Ukázka v jazyce PHP, jak poslat data ze serveru jako JSON (skript eshop-universal.php)

Máte-li jakékoliv dotazy, napište nám, nebo zavolejte, rádi poradíme!