Ukázka univerzálního pluginu v praxi:
Nastavení univerzálního pluginu v SupportBoxu
Univerzální plugin najdete v nastavení schránky (pro každou schránku si jej můžete nastavit jinak).
V levém menu vyberte schránku, u které chcete plugin nastavit.
Klikněte na její název a v pravém horním rohu pak klikněte na Nastavení.
Klikněte na záložku Pluginy.
Zde najdete položku Univerzální plugin a klikněte na zelené tlačítko Instalovat.
Plugin se vám nyní přesunul do horní části obrazovky, tam, kde máte ostatní aktivované pluginy.
Klikněte na tlačítko Nastavení napravo od pluginu:
Teď je potřeba vyplnit tyto položky, poproste o podklady vašeho programátora:
- Pojmenování – název, který uvedete se zobrazí napravo u zprávy od vašeho zákazníka – pod ním se zobrazí další informace, které sem napojíte.
Můžete si zde vygenerovat i nový klíč.
Příprava pluginu – pro programátory
Při zobrazení ticketu je volána vámi nastavená URL. Na volání je očekávána odpověď ve formátu JSON. Ukázku dat, které plugin umí zpracovat, uvádíme níže v seznamu příkladů. E-mailová adresa zákazníka je na URL předávána na GET parametr s názvem „email“. Telefonní číslo zákazníka je předávání na GET parametr s názvem „phone“. Jakákoliv další zaslaná data nad rámec specifikovaného pole budou ignorována.
Technicky je jedno, v jakém jazyce či platformě request zpracujete. Důležité je korektní odeslání response s HTTP hlavičkou 200 ve formátu JSON. Na základě dotazů našich zákazníků doporučujeme při implementaci postupovat následovně:
- Nejdříve zprovoznit zobrazení bez ověření bezpečnosti pouze s výplňovými (fake) daty a nikoliv reálnými.
- Pokračovat implementací ověření bezpečnosti – buď GET parametry a nebo preferovanými HTTP hlavičkami.
- Naposledy vracet reálná data která budete získávat z vašich zdrojů (databáze, API, apd.).
Ukázky skriptů a vstupních dat
Ukázkové skripty v češtině najdete na URL → http://supportbox.cz/download/universal.zip.
Ukázkové skripty v angličtině naleznete na URL → https://supportbox.cz/download/universal_en.zip.
- Ukázka, jak provést ověření přístupu GET parametry v jazyce PHP (skript universal-overeni-get.php)
- Ukázka, jak provést ověření přístupu HTTP hlavičkami v jazyce PHP a HTTP serveru Apache (skript universal-overeni-hlavicky.php)
V HTTP hlavičce je autorizace typu „Basic“.
Univerzální plugin v live chatu
Jakmile budete mít váš univerzální plugin aktivní ve vaší schránce (schránkách), můžete jej využívat také ve vašem live chatu. Není potřeba nic nastavovat, informace se vám propíší automaticky z nastavení pluginu ve vaší schránce (schránkách).
Jestliže využíváte více univerzálních pluginů, zobrazí se vám u live chatu data ze všech pluginů, které máte nastaveny. Ovšem záleží, jakou URL (adresa zdroje dat) budou pluginy volat.
To znamená, že pokud bude URL u všech aktivních pluginů stejná, zobrazí se vám v live chatu pouze jeden plugin. A v případě, že se URL budou lišit, uvidíte v live chatu informace ze všech vašich aktivních pluginů.
Univerzální plugin v telefonech
Jestliže využíváte v SupportBoxu i telefony, určitě se vám bude hodit mít univerzální plugin aktivní i zde.
Veškeré informace o zákazníkovi se vám k hovoru, nebo SMS, načtou z aktivního univerzálního pluginu ve vaší schránce (schránkách). Stačí když budete mít telefonní číslo zákazníka uvedeno i ve vašem skriptu viz. výše.
Máte-li jakékoliv dotazy, napište nám, nebo zavolejte, rádi poradíme!