Prestashop je open sourcové řešení, díky kterému si rychle a především zcela zdarma vytvoříte váš vlastní e-shop.

Jestliže PrestaShop využíváte máte nyní možnost propojit si jej také s vaším SupportBoxem. Hned u příchozích zpráv pak můžete vidět všechny základní informace o daném zákazníkovi.

Díky tomu, že na první pohled uvidíte veškeré podrobnosti ušetříte spoustu času, protože se nebudete muset zdlouhavě proklikávat do administrace vašeho e-shopu a navíc díky tomu, že budete dostatečně informovaní, poskytnete zákazníkovi i lepší zákaznický servis. 

Jaké informace vám plugin zobrazí?

  • Jméno zákazníka /Firmy 
  • Telefonní kontakt
  • Adresu
  • Kolik u vás tento zákazník již celkem utratil
  • Poslední objednávky, které u vás klient provedl:
    • Celkovou částku objednávky
    • Datum, kdy byla objednávka uskutečněna
    • Stav objednávky

Přes číslo objednávky se prokliknete přímo do konkrétní objednávky ve vaší administraci PrestaShopu. 

Do administrace se na jedno kliknutí dostanete také přes tlačítko Zobrazit další objednávky. 

Upozornění:
Pro funkční propojení SupportBoxu a PrestaShopu je potřeba mít PrestaShop alespoň ve verzi 1.7 nebo vyšší. 

Jak na propojení pluginu v SupportBoxu

Otevřete si váš SupportBox a v levém spodním rohu klikněte na to ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení.

Následně vyberte schránku, kde si chcete plugin aktivovat. Plugin se vždy váže pouze ke konkrétní schránce. 

Nyní v horní liště klikněte na záložku Pluginy

 
Ve spodní části máte nabídku kompletní nabídku dostupných pluginů. 

Zde najděte plugin PrestaShop a klikněte na zelené tlačítko Instalovat

Tím se vám plugin přesune do horní části mezi nainstalované pluginy a pomocí tlačítka Nastavení se proklikněte do nastavení pluginu. 

Aby propojení správně fungovalo, bude potřeba vyplnit následující políčka: 

  • API URL 
  • API klíč
  • Formát dat
  • Adresa administrace

Tyto údaje dohledáte v administraci vašeho PrestaShopu. 

Kde najdu v administraci PrestaShop údaje k propojení 

API URL

API URL vypadá takto:

https://prestashop.ondrej.pl/api

Pouze je potřeba doplnit do URL správný název vašeho účtu. 

API klíč

API klíč si vygenerujete v administraci PrestaShopu. 

V levém menu klikněte na Nástroje - Webové služby. Zde ověřte, že v poli Konfigurace máte u Povolit PrestaShop Webservice vybráno Ano.

Dále klikněte na tlačítko Přidat nový klíč pro webové služby

Nyní si vygenerujte nový API klíč pomoví tlačítka Vygenerovat.

Stav vyberte ANO (to bývá automaticky přednastaveno).

Dále v parametru GET, přesněji tedy ve sloupci Zobrazit Get, zaškrtněte tyto možnosti: 

  • addresses
  • currencies
  • customers
  • order_details
  • orders

Změny uložte a nezapomeňte si API klíč zkopírovat a vložit jej do nastavení pluginu v SupportBoxu. 

Adresa administrace

Adresou administrace je myšlena URL adresa, kterou vidíte z každé stránky vaší administrace (nástěnka, objednávky, katalog...) 

Například:  

https://prestashop.ondrej.pl/admin912qsz2dc/

Ukázka propojení z praxe

Poznámka: 
Z objednávky je možné se prokliknout do administrace PrestaShopu, ovšem předtím vám vyskočí hláška, kterou je potřeba potvrdit. 

Jde o to, že PrestaShop aktuálně odmítá brát odkazy zvenčí, proto je nutné nejprve vše potvrdit kliknutím na tlačítko Rozumím riziku a opravdu chci zobrazit tuto schránku.

PrestaShop plugin také v telefonech

V případě, že máte v SupportBoxu napojené také telefony, určitě oceníte, když se vám budou informace o objednávkách daného zákazníka zobrazovat také u hovorů. 

Stačí mít u evidovaného zákazníka v PrestaShopu vyplněné jeho telefonní číslo a následně se vám na pravé straně aplikace zobrazí podrobnosti o jeho objednávkách.  

A zároveň vám plugin zákazníka, který vám volá, jednoduše identifikuje ještě předtím, než hovor zvednete. Na první pohled tedy uvidíte, kdo vám volá. 

Narazili jste na nějaké nejasnosti? Napište nám! Rádi se na to s vámi podíváme a pomůžeme vám.