Na zákaznické péči je potřeba vše důkladně měřit a vyhodnocovat, abychom věděli, jak můžeme náš zákaznický servis ještě více zlepšit.
Odesílání událostí (eventů) do vašich vlastních statistik v Google Analytics, vám pomůže spočítat například všechny návštěvníky vašeho webu, kteří využili live chat.
Velmi dobře také můžete zjistit, jaký měli tito návštěvníci konverzní poměr a spoustu dalších užitečných informací.
Jak nastavit posílání událostí z live chatu do vlastních statistik?
Přihlaste se do vašeho SupportBoxu a v levém spodním rohu klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení.
Nyní vyberte název live chatu, kde si přejete nastavení provést.
V horním menu se proklikněte do záložky Chování.
A zde už uvidíte možnost Posílat události z chatu do vlastních statistik.
Defaultně je vždy vybrána možnost Neposílat.
Pokud si ale nabídku otevřete, můžete vybírat z těchto možností:
- Google Analytics (ga)
- Google Tag Manager (dataLayer)
Jakmile si jednu z možností zvolíte, zobrazí se vám kód a změny bude potřeba potvrdit kliknutím na tlačítko Uložit.
Jak nastavit Google Tag Manager?
Otevřete si váš Google Tag Manager a přihlaste se.
V levém menu klikněte na Proměnné.
Dále scrollujte do sekce Proměnné definované uživatelem a zde si vytvořte novou proměnnou pomocí tlačítka Nová.
Pojmenujte ji například SupportBoxAction.
Jakmile budete mít proměnnou vytvořenou, bude potřeba vytvořit pravidlo.
Klikněte tedy v levém menu na Pravidla a vytvořte si pravidlo kliknutím na tlačítko Nové.
A můžete si jej nazvat třeba jako SupportBoxChat.
Jako poslední krok je potřeba vytvořit značku.
Klikněte tedy v levém menu na Značky a vytvořte si značku kliknutím na tlačítko Nové.
Značku můžete pojmenovat opět třeba jako SupportBoxChat.
A máte hotovo! Takto jednoduše propojíte váš live chat přes Google Tag Managers s vaším Google Analytics.
Jak si zobrazit zákazníky, kteří komunikovali na chatu v Google Analytics?
Po propojení uvidíte ve vašem Google Analytics podrobné statistiky.
A ve vašich dalších Eventech poté uvidíte vámi nastavené proměnné, pravidla a značky.
V Google Analytics si data můžete také nejrůzněji filtrovat pomocí vámi vytvořených pravidel.
Například pravidlo pro filtr návštěvníků, kteří použili váš live chat, bude vypadat takto:
Narazili jsme na nejasnosti? Napište nám na info@supportbox.cz a my vám moc rádi se vším pomůžeme.