Na zákaznické péči je potřeba vše důkladně měřit a vyhodnocovat, abychom věděli, jak můžeme náš zákaznický servis ještě více zlepšit. 

Odesílání událostí (eventů) do vašich vlastních statistik v Google Analytics, vám pomůže spočítat například všechny návštěvníky vašeho webu, kteří využili live chat. 

Velmi dobře také můžete zjistit, jaký měli tito návštěvníci konverzní poměr a spoustu dalších užitečných informací. 

Jak nastavit posílání událostí z live chatu do vlastních statistik?

Přihlaste se do vašeho SupportBoxu a v levém spodním rohu klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení

Nyní vyberte název live chatu, kde si přejete nastavení provést.

V horním menu se proklikněte do záložky Chování

A zde už uvidíte možnost Posílat události z chatu do vlastních statistik.

Defaultně je vždy vybrána možnost Neposílat

Pokud si ale nabídku otevřete, můžete vybírat z těchto možností: 

  • Google Analytics (ga)
  • Google Tag Manager (dataLayer)

Jakmile si jednu z možností zvolíte, zobrazí se vám kód a změny bude potřeba potvrdit kliknutím na tlačítko Uložit.

Jak nastavit Google Tag Manager?

Otevřete si váš Google Tag Manager a přihlaste se. 

V levém menu klikněte na Proměnné.

Dále scrollujte do sekce Proměnné definované uživatelem a zde si vytvořte novou proměnnou pomocí tlačítka Nová.

Pojmenujte ji například SupportBoxAction. 

Jakmile budete mít proměnnou vytvořenou, bude potřeba vytvořit pravidlo. 

Klikněte tedy v levém menu na Pravidla a vytvořte si pravidlo kliknutím na tlačítko Nové.

A můžete si jej nazvat třeba jako SupportBoxChat. 

Jako poslední krok je potřeba vytvořit značku.

Klikněte tedy v levém menu na Značky a vytvořte si značku kliknutím na tlačítko Nové.

Značku můžete pojmenovat opět třeba jako SupportBoxChat. 

A máte hotovo! Takto jednoduše propojíte váš live chat přes Google Tag Managers s vaším Google Analytics. 

Jak si zobrazit zákazníky, kteří komunikovali na chatu v Google Analytics?

Po propojení uvidíte ve vašem Google Analytics podrobné statistiky. 

A ve vašich dalších Eventech poté uvidíte vámi nastavené proměnné, pravidla a značky. 

V Google Analytics si data můžete také nejrůzněji filtrovat pomocí vámi vytvořených pravidel.

Například pravidlo pro filtr návštěvníků, kteří použili váš live chat, bude vypadat takto: 

Narazili jsme na nejasnosti? Napište nám na info@supportbox.cz a my vám moc rádi se vším pomůžeme.