Chcete sledovat, jak se daří prodávat vašim kolegům na podpoře? Můžete si vést evidenci jejich úspěšnosti šikovně díky automatizaci v SupportBoxu.
U každé schránky si totiž můžete snadno nastavit, aby všechny odkazy, které vaši kolegové používají, obsahovaly UTM parametry. Díky nim můžete následně sledovat, kdo přivedl jaké návštěvníky a zda si i následně nakoupili.
Nastavení
V levém spodním rohu vašeho SupportBoxu okna klikněte na ikonu ozubeného kolečka – Nastavení schránky.
Ze seznamu vyberte schránku, u které chcete UTM parametry nastavit. V následující nabídce v horní části obrazovky vyberte položku Chování schránky.
V nabídce dané schránky vyhledejte UTM parametry.
Zde si už můžete připravit vaše UTM parametry pro konkrétní schránku.
Do každého pole je možné nastavit buď pevnou hodnotu (například u source dát „email“), nebo zástupný znak.
Dostupné zástupné znaky jsou:
- [jmeno] - Jméno uživatele
- [predmet] - Předmět e-mailu
- [schranka] - Název schránky
- [id] - Číslo ticket
- [operator_id] - Číslo operátora
Ukázka použití
UTM parametr je koncovka, díky které víte, odkud zákazník přišel – zda z e-mailingu, odkazu na Facebooku nebo PPC reklamě.
Může vypadat například takto:
Odkaz: Skvělá trička v akci
Pod odkazem se skrývá tato adresa:
http://www.mujeshop.cz/tricka/?utm_campaign=Dotaz_na_produkt&utm_medium=Karel_Havlíček&utm_source=support
Díky zástupným symbolům se do UTM parametrů automaticky propíší údaje o kolegovi, který psal, schránce, předmětu zprávy a ID ticketu.
Kde najdete výstupy
Na vašich stránkách je potřeba mít nasazený měřicí kód z Google Analytics.
Pokud si klient otevřel stránku ihned, uvidíte zdroj návštěvnosti v přehledu v reálném čase:
Chcete-li vidět všechny kanály, přes které k vám klienti přešli, můžete si je prohlédnout v levém menu Google Analytics – Akvizice. Detail vám poskytne záložka Kanály.
Použijete-li v horním menu filtr Primární dimenze – Zdroj/médium, uvidíte hned váš odkaz ze source (zdroj) = support, medium = jméno, tedy Karel Havlíček v ukázkovém případu:
Věříme, že vám UTM parametry ujasní efektivitu vaší činnosti.
Máte-li dotazy, napište nám je, rádi poradíme!