Při e-mailové komunikaci se může stát, že vám do schránky dorazí i nějaká ta nevyžádaná pošta. Zapnutím spam filtru tomu můžete snadno předejít a jednoduše nevyžádanou poštu odfiltrovat do samostatné složky Spam. 

V případě, že budete mít Spam filtr nastavený, ale přesto vám nějaká ta nechtěná zpráva proklouzne do klasické příchozí pošty, můžete danou e-mailovou adresu přidat na blacklist. To vám zaručí, že každá další zpráva od tohoto odesílatele bude vždy vyhodnocena jako spam. 

A naopak pokud vám do spamu spadne zpráva, která je pro vás důležitá a nechcete, aby se to více opakovalo, můžete e-mailovou adresu odesílatele přidat na whitelist. Tím dosáhnete toho, že zprávy od tohoto odesílatele nikdy nebudou vyhodnoceny jako spam. 

Na blacklist i whitelist můžete přidat i doménu, ale pozor na to, že pak se dané nastavení uplatní na všechny příchozí zprávy, které budou konkrétní doménu obsahovat. 

Níže v návodu si ukážeme, jak se spam filtrem i blacklistem a whitelistem pracovat. 

Jak nastavit spam filtr 

Spam filtr je vázaný vždy na konkrétní schránku. Pokud máte schránek více, je třeba jej nastavit u každé schránky zvlášť.

Úplně vlevo dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete spam filtr nastavit. 

Nyní se proklikněte do záložky Spam.


V poli Anti-spam zvolte možnost, která vám bude nejvíce vyhovovat podle toho, jak moc přísný spam filtr chcete využívat (doporučujeme variantu Přísný). 

V případě, že zvolíte možnost Přísný, zobrazí se vám ještě pole Chytrý spam filtr, kde máte možnost si nastavit Chytrý spam filtr CZ+SK. Tato možnost se hodí zejména pokud do schránky přijímáte zprávy v češtině nebo slovenštině. 

Na základě nastavených kritérií naše poštovní servery vyhodnotí každou příchozí zprávu a rozhodnou zda zpráva je/není spam a podle toho s ní naloží. 

Zprávy, které jsou Spam filtrem vyhodnoceny jako Spam jsou pohromadě umístěny ve stejnomenné složce a budou označeny žlutým proužkem. zároveň v levém menu uvidíte ve žlutém čtverečku i počet spamových zpráv ve složce. 

Jakmile si zprávu otevřete, zmizí jí žlutý proužek a zároveň se sníží číslo ve žlutém čtverečku v levém menu. 

Všechny zprávy ve složce Spam můžete trvale odstranit kliknutím na tlačítko Smazat všechny zprávy.  Tuto funkci má z bezpečnostních důvodů k dispozici pouze Zakladel. Průběžně jsou pak zprávy promazávány po 60 dnech, co se ve složce nachází. 

Jak přidat e-mailovovou adresu na blacklist 

Pokud přijde e-mail z adresy zadané na blacklistu, bude automaticky vyhodnocen jako spam. 

Ve výpisu nebo detailu ticketu 

Celou e-mailovou adresu přidáte na blacklist jednoduše přímo ve výpisu ticketů nebo v jeho detailu. Označit můžete i více zpráv najednou. Záleží jen na vás. Stačí v liště akcí kliknout na možnost Spam

Adresa se vám obratem přidá na blacklist do seznamu, který najdete v nastavení schránky (viz níže v návodu).  

V nastavení schránky

Přímo v nastavení schránky máte možnost si na blacklist přidat libovolnou e-mailovou adresu nebo doménu. 

Klikněte vlevo dole na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete adresu či doménu přidat na blacklist. 

Nyní se proklikněte do záložky Spam.

Do pole Blacklist vyplňte požadovanou adresu nebo doménu ve tvaru @domena.cz. Každý záznam vložte na samostatný řádek a změny Uložte

Jak přidat e-mailovovou adresu na whitelist

Pokud přijde e-mail z adresy zadané na whitelistu, nebude automaticky nikdy vyhodnocen jako spam. 

Ve výpisu nebo detailu ticketu 

Může stát, že nějaká zpráva bude jako spam vyhodnocena chybně. V tomto případě ji ze spamu snadno vyjmete přímo ve výpisu ticketů nebo v jeho detailu ve složce Spam. Opět platí, že pokud bude třeba, můžete označit i více zpráv najednou. 

Následně v liště akcí klikněte na možnost Vybrat ze spamu. Otevře se vám nabídka se dvěma možnostmi: 

  • Vybrat ze spamu – konkrétní zprávu vyjme ze spamu, ale adresa zůstane i nadále na blacklistu. 
  • Vybrat ze spamu a přidat na whitelist – konkrétní zprávu vyjme ze spamu a zároveň adresu přidá i na whitelist, který najdete v nastavení schránky (viz níže v návodu). 

V nastavení schránky 

V nastavení schránky máte možnost si na whitelist přidat libovolnou e-mailovou adresu nebo doménu. 

Klikněte vlevo dole na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete adresu či doménu přidat na whitelist. 

Nyní se proklikněte do záložky Spam.

Do pole Whitelist vyplňte požadovanou adresu nebo doménu ve tvaru @domena.cz. Každý záznam vložte na samostatný řádek a změny Uložte

Poznámka:
Pokud se stane, že se jedna adresa nebo doména ocitne na whitelistu i na blacklistu, má vždy přednost whitelist. 


Máte dotazy? Rádi pomůžeme a poradíme!