Při e-mailové komunikaci se může stát, že vám do schránky dorazí i nějaká ta nevyžádaná pošta. Zapnutím spam filtru tomu můžete snadno předejít a jednoduše nevyžádanou poštu odfiltrovat do samostatné složky Spam.
V případě, že budete mít Spam filtr nastavený, ale přesto vám nějaká ta nechtěná zpráva proklouzne do klasické příchozí pošty, můžete danou e-mailovou adresu přidat na blacklist. To vám zaručí, že každá další zpráva od tohoto odesílatele bude vždy vyhodnocena jako spam.
A naopak pokud vám do spamu spadne zpráva, která je pro vás důležitá a nechcete, aby se to více opakovalo, můžete e-mailovou adresu odesílatele přidat na whitelist. Tím dosáhnete toho, že zprávy od tohoto odesílatele nikdy nebudou vyhodnoceny jako spam.
Na blacklist i whitelist můžete přidat i doménu, ale pozor na to, že pak se dané nastavení uplatní na všechny příchozí zprávy, které budou konkrétní doménu obsahovat.
Níže v návodu si ukážeme, jak se spam filtrem i blacklistem a whitelistem pracovat.
Jak nastavit spam filtr
Spam filtr je vázaný vždy na konkrétní schránku. Pokud máte schránek více, je třeba jej nastavit u každé schránky zvlášť.
Úplně vlevo dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete spam filtr nastavit.
Nyní se proklikněte do záložky Spam.
V poli Anti-spam zvolte možnost, která vám bude nejvíce vyhovovat podle toho, jak moc přísný spam filtr chcete využívat (doporučujeme variantu Přísný).
V případě, že zvolíte možnost Přísný, zobrazí se vám ještě pole Chytrý spam filtr, kde máte možnost si nastavit Chytrý spam filtr CZ+SK. Tato možnost se hodí zejména pokud do schránky přijímáte zprávy v češtině nebo slovenštině.
Na základě nastavených kritérií naše poštovní servery vyhodnotí každou příchozí zprávu a rozhodnou zda zpráva je/není spam a podle toho s ní naloží.
Zprávy, které jsou Spam filtrem vyhodnoceny jako Spam jsou pohromadě umístěny ve stejnomenné složce a budou označeny žlutým proužkem. zároveň v levém menu uvidíte ve žlutém čtverečku i počet spamových zpráv ve složce.
Jakmile si zprávu otevřete, zmizí jí žlutý proužek a zároveň se sníží číslo ve žlutém čtverečku v levém menu.
Všechny zprávy ve složce Spam můžete trvale odstranit kliknutím na tlačítko Smazat všechny zprávy. Tuto funkci má z bezpečnostních důvodů k dispozici pouze Zakladel. Průběžně jsou pak zprávy promazávány po 60 dnech, co se ve složce nachází.
Jak přidat e-mailovovou adresu na blacklist
Pokud přijde e-mail z adresy zadané na blacklistu, bude automaticky vyhodnocen jako spam.
Ve výpisu nebo detailu ticketu
Celou e-mailovou adresu přidáte na blacklist jednoduše přímo ve výpisu ticketů nebo v jeho detailu. Označit můžete i více zpráv najednou. Záleží jen na vás. Stačí v liště akcí kliknout na možnost Spam.
Adresa se vám obratem přidá na blacklist do seznamu, který najdete v nastavení schránky (viz níže v návodu).
V nastavení schránky
Přímo v nastavení schránky máte možnost si na blacklist přidat libovolnou e-mailovou adresu nebo doménu.
Klikněte vlevo dole na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete adresu či doménu přidat na blacklist.
Nyní se proklikněte do záložky Spam.
Do pole Blacklist vyplňte požadovanou adresu nebo doménu ve tvaru @domena.cz. Každý záznam vložte na samostatný řádek a změny Uložte.
Jak přidat e-mailovovou adresu na whitelist
Pokud přijde e-mail z adresy zadané na whitelistu, nebude automaticky nikdy vyhodnocen jako spam.
Ve výpisu nebo detailu ticketu
Může stát, že nějaká zpráva bude jako spam vyhodnocena chybně. V tomto případě ji ze spamu snadno vyjmete přímo ve výpisu ticketů nebo v jeho detailu ve složce Spam. Opět platí, že pokud bude třeba, můžete označit i více zpráv najednou.
Následně v liště akcí klikněte na možnost Vybrat ze spamu. Otevře se vám nabídka se dvěma možnostmi:
- Vybrat ze spamu – konkrétní zprávu vyjme ze spamu, ale adresa zůstane i nadále na blacklistu.
- Vybrat ze spamu a přidat na whitelist – konkrétní zprávu vyjme ze spamu a zároveň adresu přidá i na whitelist, který najdete v nastavení schránky (viz níže v návodu).
V nastavení schránky
V nastavení schránky máte možnost si na whitelist přidat libovolnou e-mailovou adresu nebo doménu.
Klikněte vlevo dole na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde chcete adresu či doménu přidat na whitelist.
Nyní se proklikněte do záložky Spam.
Do pole Whitelist vyplňte požadovanou adresu nebo doménu ve tvaru @domena.cz. Každý záznam vložte na samostatný řádek a změny Uložte.
Poznámka:
Pokud se stane, že se jedna adresa nebo doména ocitne na whitelistu i na blacklistu, má vždy přednost whitelist.
Máte dotazy? Rádi pomůžeme a poradíme!