Funkce umožňuje zobrazit stav objednávky v reálném čase přímo v rozhodovacím stromu tlačítkového chatbota. Po kliknutí na příslušné tlačítko (název dle vaší textace) uživatel zadá číslo objednávky a e-mail použitý při nákupu. Na základě těchto údajů se zobrazí aktuální informace o objednávce.
Jak nastavit Stav objednávky pro vlastní e-shop
Pro využití funkce je nejprve nutné instalovat Tlačítkového chatbota, návod jak na to najdete zde.
Samotnou funkci Stav objednávky poté najdete v nastavení daného tlačítkového chatbota a v záložce Nastavení.
Nejprve je potřeba funkci Stav objednávky povolit přepnutím přepínače do zelené polohy.
Zobrazí se vám pole pro výběr pluginu. Vyberte položku Vlastní, ze které bude chatbot čerpat data pro odpověď na stav objednávky.
Zadejte URL webhooku, která se bude volat a Secret token. Volbu poté nezapomeňte Uložit.
Data, která očekáváme:
{
"id":"00012345",
"email":"info@example.com",
"orderDate":"2024-04-12", // formát: YYYY-MM-DD nebo YYYY-MM-DD HH:MM:SS
"status":"processing", // možné hodnoty: unprocessed, processing, processed, cancelled, shipped
"shippingName":"PPL",
"shippingTrackingNumber":"PPL123456",
"shippingTrackingUrl":"https://example.com/track/PPL123456",
"phone":"666333111"
}
Proměnné v prvním „sloupci“ lze použít v rámci textování odpovědí tlačítkového chatbota. Ve druhém jsou klíče dat webhooku.
Po aktivaci a nastavení pluginu se vám v nabídce dostupných tlačítek (záložka Publikovaná verze / Koncept), které můžete v chatbotu využít, zobrazí tlačítko Stav objednávky.
Klikem na tuto položku přidáte tlačítko pro zjištění stavu objednávky do vašeho stromu.
Můžete si ho pojmenovat dle vašich potřeb. Nezapomeňte úpravu uložit kliknutím na tlačítko Upravit a poté Uložit koncept.
Nyní se již můžete vrhnout na samotné nastavení proměnných a textací, které se používají v rámci celého cyklu zjištění stavu objednávky.
Po uložení konceptu se vám tlačítko Stav objednávky zobrazí v levé části editoru tlačítkového chatbota mezi ostatními tlačítky. Tlačítko pro Stav objednávky je má vždy fialovou barvou.
Kliknutím na tlačítko se dostanete do nastavení procesu pro zjišťování stavu objednávky.
V pravé části editoru se vám zobrazí editace polí pro úpravu textů tak, aby co nejvíce odpovídala vašim potřebám.
Pojďme se nyní na jednotlivá pole podívat postupně.
V první sekci Nastavení automatických zpráv pro specifické situace si můžete nastavit automatické zprávy, které chatbot použije, když se objednávku nepodaří najít, nebo když dojde k chybě. Text zprávy si můžete upravit a využívat proměnné pro větší personalizaci.
Nastavíte zde tyto automatické zprávy:
- Znění dotazu na e-mail nebo číslo objednávky.
- Znění zprávy v případě, kdy chatující zadá pouze e-mail.
- Znění zprávy v případě, kdy chatující zadá pouze číslo objednávky.
- Znění zprávy v případě, že se objednávku dle zadaných dat nepodařilo najít poprvé.
- Znění zprávy v případě, že se objednávku dle zadaných dat nepodařilo najít na druhý pokus. A na základě toho dojde u ukončení celého procesu zjišťování stavu objednávky.
- Znění zprávy pro případy, kdy dojde k neočekávané chybě při zjišťování stavu objednávky.
Ve druhé sekci si můžete připravit zprávy k jednotlivým stavům objednávky, které ve vašem e-shopu mohou nastat. V textu můžete pracovat s proměnnými. Pokud jsou známy, budou doplněny automaticky. Pokud nejsou známy, budou z textu odstraněny.
Seznam proměnných:
-
Číslo objednávky:
[order_number]
-
Datum objednávky:
[order_date]
-
Číslo zásilky:
[shipping_number]
-
Metoda dopravy:
[shipping_name]
-
Odkaz na sledování zásilky:
[shipping_tracking_link]
-
E-mail:
[email]
-
Telefon:
[phone]
Nezapomeňte veškeré změny uložit pomocí kliku na Upravit a poté Publikovat koncept. Do té doby, dokud nekliknete na Publikovat budete mít stav objednávky v rozpracované formě, tedy se v chatbotu nasazeném na webu nebude zobrazovat.
Je něco nejasného? Neváhejte se ozvat – rádi pomůžeme a vše vyjasníme.