Simple Mail Transfer Protocol, známý spíše pod zkratkou SMTP, je internetový protokol, který zajišťuje správné odesílání e-mailů.

Pokud chcete, aby vaše e-maily odcházely ze SupportBoxu v pořádku, je potřeba mít nastavené vlastní SMTP (Simple Mail Transfer Protocol).

Díky nastavení vlastního SMTP budete zprávy ze SupportBoxu odesílat skrze vaše poštovní servery. Nastavení je nutné provést pro každou schránku zvlášť, protože pro každou schránku používáte jiné přihlašovací údaje a heslo. I tyto údaje pak přímo ovlivňují funkčnost nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.

Kde získat potřebné informace k nastavení

Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte vaše poštovní servery u Webglobe, je dobré obrátit se přímo na ně. 

Porty a zabezpečení pro nastavení SMTP u Webglobe

Mezi nejpoužívanější porty, které Webglobe podporuje patří: 

  • 465
  • 587
  • 25

Pro zabezpečení určitě doporučujeme protokol TLS nebo SSL.

Ověřená kombinace 

  • Server: mailproxy.webglobe.cz
  • Port: 587
  • Zabezpečení: TLS
  • Vaše celé a správné přihlašovací jméno + heslo

Upozornění: V případě vlastního SMTP pro Webglobe je potřeba přidat do nastavení GeoIP Německo. 

Zrychlený návod, jak na to: 

  1. přihlaste se do administrace Webglobe 
  2. v horním menu vyberte Služby a následně v levém menu klikněte na E-maily Nastavení e-mailů a u schránky, kde potřebujete GeoIP změnit, klikněte na Upravit. 
  3. dále ve třetí záložce klikněte na Typ a vyberte zde Německo, které potřebujete přidat do seznamu povolených zemí 
  4. klikněte na tlačítko Přidat a povolenou zemi obratem uvidíte v seznamu povolených zemi 

Podrobný návod na přidání Německa do GeoIP naleznete přímo v nápovědě Webglobe zde

Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP

Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení nezapomeňte Uložit

Je SMTP nastaveno správně? 

Zkuste si odeslat testovací zprávu. Jedině tak zjistíte, zda jste vše nastavili v pořádku.

Jestli se zprávu nepodařilo odeslat, zkontrolujte přihlašovací údaje včetně hesla. Případně další podrobnosti naleznete v návodu → Zprávu se nepodařilo odeslat.

Potřebujte pomoci? Nenalezli jste v článku vše potřebné? Napište nám. Vše vám rádi vysvětlíme.